Dag 2 in Adelaide

30 januari 2018 - Adelaide, Australië

Dag 1 in Adelaide was niet heel bijzonder. Ik wilde zo snel mogelijk alles wat ik nodig had inkopen en heb dat ook zo goed als gedaan.

Door alle jetlag ben ik heel vroeg opgestaan en stond ik om 6 uur al aan het ontbijtbuffet. Omdat het nog zo vroeg was kon ik nog niet zoveel doen en besloot daarom om rustig de stad door te lopen. Ik ben vervolgens uitgekomen bij de botanische tuinen. Dit plekje was geadviseerd door een van de vorige stagiaires en werd daardoor wel nieuwsgierig. Eenmaal aangekomen zie ik alleen maar groen om mij heen. Langzaam begon het een beetje op een stadspark te lijken. Maar hoe verder ik het park in ging hoe meer het echt botanisch begon te lijken. Ik heb tijdens dit bezoek veel vogels gezien, van papegaaien tot vogels die op kraaien lijken maar totaal anders klinken. Er was zelfs een grote kas waar het net een soort jungle was. Wat mij verder opviel was dat de bomen in Australië boomschors hebben die op een of andere manier blijft afbladderen. Hierdoor lijken de bomen totaal anders dan die we gewend zijn in Nederland.

Verder heb ik nog wat boodschappen gedaan en moest ik verkassen van mijn luxe hotel naar het hostel. Dit was nogal een grote opgave gezien ik met twee koffers en een rugzak van de ene kant in de stad naar de andere kant moest. Natuurlijk wilde ik dit lopend doen want ja het was toch maar 20 minuten lopen. Het was even afzien maar uiteindelijk dan toch aangekomen in het hostel. Eenmaal in het hostel vertelde de receptioniste mij dat ik zelf moest zorgen voor een slaapzak. Deze is namelijk voor de tour die ik vanaf de volgende dag zou gaan doen. Omdat ik in eerste instantie als doel had om naar China Town te gaan ben ik alsnog gegaan. Ik ben hier naar Adelaide Market gegaan waar ze veel producten verkochten als groente en fruit en tussendoor wat kraampjes met delicatessen en chinese winkeltjes. Omdat het rond deze tijd ook eens tijd werd om te lunchen ben ik naar een Chinees restaurant gegaan waar ik heerlijke dumplings heb gegeten. Helaas moest ik alsnog die slaapzak halen en ben daarna met grote tegenzin weer helemaal teruggelopen het stadscentrum in. De vrouw van de receptie raadde mij 3 winkels aan waar ik goedkoop een slaapzak kon kopen. Helaas had geen van deze winkels een slaapzak en inmiddels was ik ook erg moe van de afgelopen dagen. Gelukkig had ik de vorige dag een vliegenpetje en muggenspray gekocht bij een winkel genaamd Aussie Disposals. Ik wist daardoor dat ze er campingspullen verkochten. Met de gedachte dat ik vet veel geld kwijt zou zijn voor een slaapzak had ik het geluk dat ze er ook een aantal afgeprijsde slaapzakken verkochten. Daarom kon ik dus voor maar $25,- een slaapzak kopen die tot 5 graden celsius warm blijft.

Door al het lopen was ik best wel moe en besloot weer terug te gaan naar het hostel. Hier heb ik een tijdje uitgerust en mijn spulletjes alvast in de juiste koffers geselecteerd voor de volgende dag. Omdat ik zoveel had gelopen had ik inmiddels een paar flinke blaren onder mijn voeten. Toen eindelijk heb ik in de avond de vorige stagiaire van Coodlie Park/ Nullarbor Traveller ontmoet. Op het moment dat ik zat te wachten kwam ik ook een ander meisje tegen in het hostel die ik nog kende van school. Omdat de stagiaire en dat andere meisje elkaar kenden hebben we besloten samen wat te gaan eten. In eerste instantie was het eigenlijk de bedoeling dat we schnitzels zouden eten met nog een manager van het bedrijf. Omdat de manager van het bedrijf te druk was zijn wij samen met de groep die net de tour met het bedrijf had gedaan wat gaan eten. We hebben uiteindelijk lekker Mexicaans gegeten en de stagiaire heeft mij ingelicht over wat ik kon verwachten van mijn stage. Ook de mensen die de tour hebben gedaan hadden mij intussen ook al enthousiast gemaakt over wat mij te wachten zou staan. Wat een mooie jaloers makende foto’s en verhalen hadden zij! Omdat ik de volgende dag vroeg op moest ben ik met tegenzin maar eerder terug gegaan naar het hostel. Half manklopend van de blaren helaas niet wetende wat mij morgen te wachten stond.

Eenmaal aangekomen in het hostel tref ik het eerste meisje aan in de kamer. Zo sociaal als ik ben zeg ik hallo. Helaas kreeg ik geen antwoord terug en vond dit toch wel een beetje vreemd. Ik heb er verder niet meer op gereageerd omdat dat toch niet echt zin leek te hebben. Hierdoor vond ik mijn eerste ervaring in een hostel toch niet zo heel fijn. Vervolgens kwamen er later ook nog twee andere meisjes toen ik al sliep. Ondanks dat ze stil probeerden te zijn werd ik er wel onrustig door. Gelukkig was het wel een fijne gedachte dat ik de vorige dag al vroeg op moest.

1. Irene:
    17 februari 2018
    Heel gesjouw! Vervelend van de blaren, bah. Hebben ze daar geen bussen? nou, hoop dat je daar een leuke tijd zal hebben en dat de meisjes wel aardig zijn. Weer heel leuk om dit verhaal te lezen, staat bij mij er dubbel op, hahaha Tot het volgende verhaal! xxx
  2. Hanneke Speelman:
    19 februari 2018
    Hey Liang leuk weer iets van je te horen. Het gaat niet allemaal over rozen zo te horen, wat een gesjouw zeg. Fijn dat je toch leuke meiden hebt getroffen. Wat gaat je stage inhouden en wanneer begin je? Zolang dat nog niet het geval is kun je nog lekker genieten.
    Gr van mij😘
  3. Riet Reijmers:
    20 februari 2018
    hoi Liang wat een leuk verhaal weer en zulke mooie fotoos en een fijne temperatuur hier gaat het de komende tijd vriezen en er weer geschaatst worden groetjes oma x x x
  4. Bonny:
    23 februari 2018
    Ook nog maar eens weer aangemeld voor de mailtjes als er iets nieuws geplaatst wordt...:-(
    Zie nu pas die nieuwe foto's. Was dat een tamme kangoeroe??? Zag er wel lief uit.