Perth naar Coodlie Park!

11 februari 2018 - Perth, Australië

Dag 1

Vandaag was het dan tijd om langzaam naar mijn stageadres te gaan. Ik doe de tour terug omdat dit de enige manier is om op mijn stageadres te komen. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon supergaaf wat je allemaal doet, ziet en meemaakt. Om 7 uur in de ochtend werden we opgehaald en ik kwam er al gauw achter dat we nu met 10 mensen in totaal zijn. Ook zat er nog een andere Nederlander bij en 2 Vlaamse meisjes. Iets wat ik totaal niet verwacht had. De dynamiek van de groep was op dag 1 al zoveel beter dan tijdens mijn vorige tour waardoor ik er al superveel zin in kreeg. Ook begonnen we de rit weer met gezellig International Speeddating waarbij ik iedereen een beetje leerde kennen. Na een lange rit kwamen we aan bij de Wave Rock, iets waar ik al veel foto’s van had gezien en eigenlijk toch meer van verwachtte. Eenmaal aangekomen vond ik persoonlijk de Wave Rock niet heel bijzonder. Ik heb er wel de foto gemaakt die iedereen maakt. Net doen alsof je surft op de Wave Rock. Hierna was het tijd voor lunch. We hadden lekkere broodjes. Terwijl we aan het lunchen waren kwam er een enorm aparte man. In roze gekleed en alles kwam hij ons dingen vertellen over hoe geweldig het was en hoe geweldig het leven was. Iedereen lag in een deuk van het lachen. Vervolgens ging die weg om te zwemmen en wilde hij dat wij op zijn autosleutels gingen letten. Gelukkig moesten wij weg en heeft de andere tour op zijn sleutels gelet. Toch wel een heel aparte man!

Na weer een stuk gereden te hebben kwamen we aan in Fitzgerald National Park. Hier hebben we gekampeerd.

Dag 2

Op dag 2 zijn we doorgegaan naar Mount Barren. Hier hebben we weer een hike gedaan die echt heel mooi was. Je kon hier op de top echt al het groen zien en ook weer de supermooie blauwe zee. Het weer zat deze keer ook heel erg mee waardoor je alles goed kon zien!

Na de hike zijn we weer doorgegaan naar voor mij het bekende Cape le Grand National Park. Deze keer verbleven we 1 nacht en hadden weer een geweldige Lamb Roast. En oh wat begin ik toch verslaafd te raken aan lamsvlees! Ook hier leerde ik weer meer leuke mensen kennen omdat de andere tours er ook waren.

Dag 3

Vandaag begon de dag dan weer in Esperance. Hier hebben we onze inkopen gedaan omdat we alweer de middle of nowhere in gaan. Dit was het laatste stadje waar je nog een beetje goedkoop je spulletjes kon halen. Daarna zijn we doorgereden naar Norseman waar we weer lekker geluncht hebben. Deze avond hebben we weer opdezelfde plek in de bush gekampeerd met het dak. Alleen deze keer zaten we niet onder het dak. Door de duizendpoot van de laatste keer was ik een beetje sceptisch om hier weer te gaan slapen in mijn swag. Ook kwamen we een behoorlijk grote spin tegen waardoor ik besloot maar in een tent te gaan slapen.

Dag 4

Na een fijne nacht in een tent geslapen te hebben was het tijd om weer naar Fowler’s bay te gaan! Hier gingen we ook weer sandboarden wat ik nu toch wel leuker vond. Het weer was ook iets beter. In de avond zijn we wezen vissen maar helaas hebben we niks gevangen.

Dag 5

Vandaag was mijn laatste dag alweer. De tour was nog niet voorbij maar vanavond komen we aan in Coodlie Park wat voor mij nu het einde betekende. We zijn eerst nog naar Venus Bay geweest en hebben er weer een mooie hike gedaan. Daarna gingen we naar Coodlie Park waar ik dan eindelijk voor het eerst Hassie heb ontmoet. Ik mocht die dag nog lekker bij mijn groep blijven en slapen maar de volgende dag was dan toch echt mijn eerste werkdag.

1. Rob:
    16 april 2018
    Weer leuk om te lezen!
  2. Irene:
    16 april 2018
    Mooi verhaal en weer leuke dagen gehad! Heel veel succes met je eertse werkdag! xxx
  3. Bonny:
    17 april 2018
    Tijd voor fun en tijd voor werken... :-) Net even gebeld met je . Van het werken wordt je nog niet vreselijk moe....Haha, gelukkig ook nog tijd voor leuke dingen.