Laatste paar dagen van de eerste tour!

9 februari 2018 - Perth, Australië

Dag 7

Vandaag zijn we naar Esperance gegaan en hebben een aantal supermooie stranden bezocht. Ook hebben we het pink lake wat niet zo pink was gezien. Esperance is een hele mooie omgeving in de buurt van Cape le Grand. Dit was ook een plekje met wat winkels waar we weer onze inkopen hebben gedaan na de vele dagen in de middle of nowhere. Ook hebben we mount trio bewandeld in de Stirling Ranges. Ook hier hadden we een camping met een douche en toilet. Ook was er een andere tour die we telkens tegen kwamen.

Dag 8

Vandaag was het meisje op de tour jarig en hebben haar verjaardag gevierd. We zijn tijdens het rijden langs een aardbeienboerderij geweest. We hadden allemaal wat geld ingeleg zodat we in de avond een heerlijke aardbeien pavlova taart hadden.

Dag 9

Op de voorlaatste dag kwamen we aan in Margaret River. Een mooi maar toeristisch plaatsje waar we wat hebben rondgewandeld in het centrum. Ook hebben we een aantal tastings gedaan waaronder, chocolade, kaas, koffie en wijn. Helaas was het mij te duur om iets te kopen maar als ik geld had, had ik het zeker gedaan.

Dag 10

Dit was dan alweer de laatste dag van de eerste tour. Vandaag gingen we dan eindelijk bij de aboriginals op bezoek en werden verwelkomd door Josh. Een man die niet super op een aboriginal leek maar schijnbaar toch wel degelijk was. Eerst kregen we een rondleiding en vertelde hij wat over de aboriginals in dit gebied en wat ze vroeger deden. Hij liet ook wat planten zien die aboriginals voor bepaalde dingen gebruikten. Daarna werd het tijd om de Ngilgi Cave in te gaan. Dit was een hele mooie grot met stalagmieten en stalagtieten. We zijn eerst gezamenlijk naar een open plek in de grot gegaan waar Josh ons een voorproefje gaf op de Didgeridoo. Een hele lange houten buis waar aboriginals muziek mee maken. In de grot kwam het geluid heel mooi uit. Na het voorproefje mochten we lekker zelf de grot doorlopen en ben ik helemaal naar beneden gelopen. Ik vind grotten nog altijd superleuk en het is altijd net alsof je in een hele andere wereld beland bent.

Na een tijdje was het dan tijd om weer de grot uit te gaan en verder de aboriginal experience te beleven. We kwamen aan bij een plekje waar een soort hutje was gemaakt en er stonden bankjes omheen. Ook lagen er verschillende attributen en muziekinstrumenten. Hier heeft Josh ons laten zien hoe je vuur maakt. Ook hebben we weer een stukje Didgeridoo gespeeld en daarna was het aan ons om gezellig mee te doen met verschillende aboriginal muziek instrumenten. Dit was een hele gave ervaring die ik niet snel zal vergeten. Daarna was het helaas voorbij en tijd om door te rijden naar de eindbestemming: Perth.

Eenmaal aangekomen in Perth was het tijd om dag te zeggen en kwam ik aan in het hostel. Hier werd ik dan eindelijk wel goed verwelkomd door een meisje met de naam Megan uit Chicago. Ik heb haar verder niet gesproken omdat we beide veel weg waren maar het was in ieder geval een stuk beter dan in Adelaide. Ook vond ik het hostel zelf wat netter waardoor ik dat toch wel wat fijner vond. Ik ben die avond nog de stad in gegaan omdat we redelijk vroeg waren aangekomen. Er bleek een soort food festival te zijn met kraampjes met eten van verschillende landen. Ook kwam ik een Nederlands tegen. Ik dacht oh yes ze hebben stroopwafels. Maar helaas waren dit Belgische wafels die verkocht werden als zijnde hollandse wafels. Mijn eerste gedachte was, sinds wanneer zijn wafels Nederlands? Na even gesproken te hebben met de meiden in het kraampje ben ik verder gaan kijken naar wat de andere kraampjes hadden. Uiteindelijk had ik inktvis als voorgerecht en een hele lekkere zoetzure kip met rijst gehaald. De kip met rijst was echt heel lekker en ondanks dat ik een kleine portie had besteld kreeg ik het niet op. Vervolgens ben ik nog wat verder de stad in gegaan en bedacht me dat ik nu alles wel gezien had.

1. Rob:
    Weer leuk Liang!
  2. Hilko:
    2 april 2018
    Mooi verhaal Liang, die grotten heb je dus echt overal. Je leert veel over de cultuur daar en lekker eten is altijd mooi meegenomen.
  3. Irene:
    2 april 2018
    Mooi verhaal! Leuk dat je aboriginals ontmoet en mooi het geluid van de didgeridoo. Grotten zijn leuk en indrukwekkend en Ik begrijp dus dat veel dingen daar duur zijn, dat is wel jammer, maar goed, het is zo. Op naar je volgende verhaal! xxx
  4. Bonny:
    2 april 2018
    Leuk om nu het verhaal bij de foto's te lezen. Dus bij een feestje speel jij voor ons op een Aboriginal instrument, dat gaat swingen worden. Ik kan niet wachten :-) Maar zo'n toer klinkt toch hartstikke leuk. Hoop ooit ook eens zoiets te mogen doen.
  5. Hanneke Speelman:
    3 april 2018