Nieuw jaar, nieuwe start

8 januari 2018 - Breda, Nederland

Ja hoor het nieuwe jaar is begonnen! De skivakantie zit er weer op, de oliebollen zijn weer naar binnen gewerkt en er is geproost op het nieuwe jaar. Het jaar wat voor mij heel spannend, eng maar ook zeker heel avontuurlijk zal zijn. Eind januari is het dan eindelijk zover! Ik mag met trots vertellen dat ik stage ga lopen in de 'outback' van Australië. In weliswaar een inimini dorpje wat zelfs heel mini lijkt op Google maps ga ik de komende vijf maanden verblijven op Coodlie Park. Iets waar als ik er aan denk al de kriebels van krijg. Want ja, zo'n klein dorpje en de dichtstbijzijnde supermarkt op bijna 100 kilometer afstand geeft toch een ietwat benauwend gevoel. Maar tegelijk denkend aan de ongelofelijk mooie omgeving moet het wel een onvergetelijke ervaring worden. Naast de 'laid back' Australiërs zal eenzaamheid en verveling niet voor kunnen komen. Dit alles geeft mij het gevoel dat ik er nu heel veel zin in heb en enorm naar uit kijk!

De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met het boeken van tickets, visums en alle benodigdheden die ik nodig zal hebben tijdens mijn reis. Met wat geluk had ik mijn visum binnen al op dezelfde minuut wanneer ik op verzenden drukte. Helaas ging het niet overal even makkelijk. Tijdens het boeken van mijn hotel ging constant iets mis waardoor ik het eindelijk met een beetje hulp van het hotel toch voor een mooie prijs kon boeken. Wat mij nu nog rest is mijn reisverzekering afsluiten en tot mijn grote stress en ergernis de laatste tentamens van het jaar maken. Natuurlijk is verhuizen ook nog een dingetje waar ik inmiddels ook al druk mee in de weer ben.