Aankomst

29 januari 2018 - Adelaide, Australië

Ja hoor daar was het dan zover! Ik ging eindelijk vertrekken! Op zaterdag 27 januari vloog ik dan eindelijk naar Adelaide. Tot mijn grote vreugde met Emirates waar ik zo graag al een keertje mee wilde vliegen.

Na lekker samen wat gedronken te hebben was het dan eindelijk tijd om afscheid te nemen. Iets waar ik misschien niet zo goed in ben, maar ja afscheid hoort er nu eenmaal bij. Dus zo snel mogelijk richting de douane en de security kwam ik dan voor het eerst ooit meteen door de security heen. Ik had namelijk altijd wel iets wat ik vergat uit mijn tas te halen maar deze keer was ik dan toch echt goed voorbereid!

Naarmate ik steeds verder ging namen de zenuwen ook enorm toe. De twijfels kwamen van of ik überhaupt ooit in Adelaide zou aankomen, mijn overstap zou halen of misschien wel dat mijn visum geweigerd werd. Gelukkig is geen van alles gebeurd en zit ik nu lekker op mijn hotelkamer een beetje rust te nemen.

Mijn overstap was in het o zo mooie Dubai. Na vooraf nog advies gevraagd te hebben bij ervaren Australië reizigers had ik een tussenstop genomen waar ik maar 2 uur de tijd had. Eenmaal aangekomen in Dubai rende ik half richting de security check waar ik weer eens vergat te checken bij welke gate ik nu eigenlijk moest zijn. Gelukkig na wat gepuzzel (alles was in het arabisch) de juiste gate kunnen vinden. Gelukkig was het achter mij drukker dan voor mij en daarom was ik redelijk snel de security check door. Helaas dacht ik daardoor: Yes ik ben bijna bij de gate. Maar nee hoor, na snellopend kwam ik er na een tijd achter dat het toch verder weg was dan ik in eerste instantie dacht. Uiteindelijk heb ik er bijna 25 minuten over gedaan om van de security bij de gate te komen. Overigens werd ik ook nog eens enorm verleid door alle super chique uitziende winkels en Arabische souvenirs. De gehele route richting de gate bestond uit alleen maar winkels waar drank, souvenirs, eten en nog veel meer verkocht werd. Gelukkig heb ik de verleiding kunnen weerstaan maar kwam daardoor alsnog ruim een uur voor vertrektijd bij de gate aan. Dit was ook meteen het punt waar ik eindelijk weer voor het eerst contact kon opnemen met vrienden en familie.

Helaas moest ik vanuit Dubai nog zeker 12 uur vliegen. Gelukkig kon ik lekker films kijken op vrij nieuwe tablets in het vliegtuig. Ook had ik het geluk dat naast mij niemand zat en daardoor wat meer ruimte kon creëren. De 12 uur vliegen was wel echt een helse en ellenlange rit waar maar geen einde aan leek te komen. Met ook de gedachte dat ik in de avond in Adelaide aan zou komen wilde ik ook zeker niet te lang slapen in het vliegtuig. Na 3 uur voor aankomst zag ik dan eindelijk het eerste stukje land van Australië. Wat mij meteen opviel was dat het roodachtige vlaktes waren met hier en daar een mini dorpje. Ofwel ik zag meteen dit is Australië!

Eindelijk kwam ik na 22 uur reizen dan op voor mij nu mijn eindbestemming: Adelaide. Zodra ik het vliegtuig uitkwam moest ik meteen door naar de douane. Hier zou mijn visum en paspoort opnieuw gecontroleerd worden. Ondanks dat ik zo snel was moest ik alsnog zeker een half uur wachten voordat ik dan eindelijk aan de beurt was. Met spanning gaf ik mijn paspoort en vragenpapiertje aan de mevrouw, tegelijk hopend dat alles goed is. Gelukkig was alles in orde en mocht ik door naar de bagage. Omdat ik dacht die bagage duurt nog wel even was ik maar even naar de wc gegaan. Tot mijn grote vreugde kwam ik de wc uit en werd blij verrast door mijn koffer die voor mijn neus op de band langs kwam. Met koffer en al ging ik weer opnieuw door een check waar weer mijn vragenpapiertje werd gecheckt. Op dit papiertje moest ik antwoorden beantwoorden of ik bepaalde producten mee had en wat mijn plannen waren in Australië. Ook hier weer had ik het geluk dat ik meteen door mocht en niet weer door de security check  hoefde waar sommigen andere mensen wel door moesten.

Ik had nu eindelijk mijn vrijheid en kon door naar de bussen om vervolgens bij mijn hotel uit te komen. Eenmaal aangekomen in het hotel had ik nog volop energie maar besloot toch maar, na een lekkere frisse douche te gaan slapen.

Door deze keuze werd ik wel al wakker om 4 uur 's nachts. Hierna heb ik niet meer kunnen slapen en ben toen om half 7 maar gaan ontbijten. Na het ontbijt heb ik nog wat boodschappen gedaan voor dingen die ik nog nodig had. Inmiddels zit ik nu weer terug in mijn hotelkamertje omdat de vermoeidheid nu toch wel een beetje toeslaat. Mijn hotelkamer is overigens echt prachtig! Ik zit op de 13e verdieping met uitzicht over stad.

Nu rustig terugkijkend op mijn super lange reis heb ik toch wel enorm geluk gehad dat letterlijk alles goed en heel snel is gegaan. Dit was toch wel even geruststellend waardoor ik met een gerust hart kon gaan slapen.

1. Irene:
    29 januari 2018
    Mooi geschreven, en wat een lange reis zeg, pff. Gelukkig verliep alles goed. Mooie foto's. Lekker even rustig aan. Spannend ook allemaal. Tot je volgende verhaal, succes daar! liefs, Irene 😘
  2. Hanneke Speelman:
    29 januari 2018
    Mooi geschreven. En ind wat een lange reis.
  3. Bonny:
    29 januari 2018
    Leuk die foto's erbij! Kan niet wachten op je volgende verslag. En zoals ze zeggen een goed begin is het halve werk. Dus je bent goed op weg met een vlotte maar lange reis
  4. Riet Reijmers:
    hoi
  5. Linda:
    29 januari 2018
    Leuk dat je toch wat reisverslagen gaat bijhouden. Leuk om te lezen en fijn dat de reis goed is gegaan!
  6. Hilko:
    30 januari 2018
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal, want het eerste verslag is mooi geschreven. Geniet er maar van en in de verloren uurtjes lees ik wel weer iets van je.
  7. Hilko:
    30 januari 2018
    Ik bedoel natuurlijk, jouw verloren uurtjes😎
  8. Hilko:
    30 januari 2018
    Ik bedoel natuurlijk jouw verloren uurtjes😎
  9. Hanneke Speelman:
    2 februari 2018
    Hij bedoeld dus jouw verloren uurtjes😂
  10. Riet Reijmers:
    14 februari 2018
    Heel leuk reisverslag. Fijn dat de reis leuk is geweest. En nu aan het werk!
    Ik heb inmiddels ook je kaart ontvangen, hartelijk bedankt.Groetjes Oma en drie kusjes.
    Hoi, Liang ik heb het ook allemaal gelezen. Knap hoor die hele onderneming. Geniet ervan. Mirjam.
  11. Riet Reijmers:
    14 februari 2018
    Leuk reisverslag. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.Veel succes de komende tijd.Geniet ervan.
    3 kusjes Oma.